عفونت دندان

عفونت دندان به طور کلی، یا عفونت دندان کشیده شده و عفونت دندان عصب کشی شده یکی از دردناک ترین مشکلات دندانی است که ممکن است برای فرد پیش بیاید. سردرد ناشی از عفونت دندان و سایر عوارض آن موجب می شود تا بسیاری از افراد به سرعت دست به دامان روش هایی مانند استفاده از زردچوبه برای عفونت دندان، آویشن برای عفونت دندان، درمان عفونت دندان با مترونیدازول و آموکسی سیلین، قرص چرک خشک کن قوی برای عفونت دندان بپردازند. اما پیش از درمان های خانگی و شتاب زده، بهتر است با این مشکل و انوع مختلف عفونت دندان آشنا شویم. در ادامه روش های خانگی برای تسکین آن را نیز بررسی خواهیم کرد.

مهمترین مسئله در درمان عفونت های دندان، یافتن علت آن است. در بسیاری از موارد(جدا از عفونت دندان کشیده شده و عفونت دندان عصب کشی شده) دندان پوسیده ای که مدت ها درمان نشده است، ممکن است علت عفونت باشد. در برخی موارد، دندان عقل پنهان در لثه و یا ضربه دیدن دندان ترک خورده نیز می توانند باعث ایجاد عفونت در دندان و سردرد ناشی از عفونت دندان شوند.

[مطالب مرتبط: متخصص ارتودنسی | ارتودنسی نامرئی ]

[مطالب مرتبط: ارتودنسی | هزینه ارتودنسی ]

زردچوبه برای عفونت دندان عفونت دندان کشیده شده اویشن برای عفونت دندان عفونت دندان عصب کشی شده

علائم عفونت دندان

توجه کنید که نشانه های این نوع عفونت و در ادامه سردرد ناشی از عفونت دندان می تواند با گذشت زمان تشدید و گاهی خود به خود برطرف شود. اما معمولا با گذشت زمان، نشانه های عفونت دندانی شدیدتر می شود. در ادامه به طور خلاصه برخی از علائم عفونت دندان را نام می بریم:

• سخت شدن تنفس
  • درد در ناحیه گوش
  • تب و لرز و سرگیجه
  • تورم و تغییر رنگ لثه
  • تورم های شدید در فکین
  • دندان درد و احساس کسالت
  • چرک های مرطوب و خیس در دهان
  • بوی بد دهان و احساس تلخی در دهان

[مطالب مرتبط: ارتودنسی نامرئی ]

درمان های خانگی برای عفونت دندان

با توجه به رشد روز افزون علم دندانپزشکی، درمان های کامل، جامع، و اثربخشی برای درمان عفونت های دندانی وجود دارد. اما علاوه بر آن، درمان های خانگی مانند زردچوبه برای عفونت دندان، آویشن برای عفونت دندان، درمان عفونت دندان با مترونیدازول و آموکسی سیلین، قرص چرک خشک کن قوی برای عفونت دندان و توجه به خواص نشاسته برای عفونت دندان نیز می تواند به درمان عفونت های دندان و تسکین سردرد ناشی از عفونت دندان کمک کند. در ادامه این روش ها را بررسی می کنیم.

1. زردچوبه برای عفونت دندان

استفاده از زردچوبه برای عفونت دندان یکی از رایج ترین مواردی است که به افرادی که از سردرد ناشی از عفونت دندان رنج می برند، پیشنهاد می شود. با این وجود زردچوبه برای عفونت دندان و درمان آن چندان کاربردی نیست. زردچوبه درواقع دارای خواص ضد درد و ضد باکتری است و به عنوان راهی برای کاهش سردرد ناشی از عفونت دندان در خانه مورد استفاده قرار می گیرد. زردچوبه برای عفونت دندان عوارض جانبی ندارد.

مطلب مرتبط: ارتودنسی

جهت استفاده از زردچوبه برای عفونت دندان برای عفونت دندان کشیده شده و عفونت دندان عصب کشی شده، پودر آن را با آب مخلوط کنید و خمیر را تا زمانی که درد رفع شود، روی دندان مورد نظر قرار دهید. در آخر دهانتان را با آب بشویید. استفاده از زردچوبه برای عفونت دندان با این روش می تواند سردرد ناشی از عفونت دندان را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

درمان عفونت دندان با مترونیدازول و اموکسی سیلین سردرد ناشی از عفونت دندان قرص چرک خشک کن قوی برای عفونت دندان خواص نشاسته برای عفونت دندان

2. آویشن برای عفونت دندان

علاوه بر استفاده از زردچوبه برای عفونت دندان، آویشن برای عفونت دندان(از جمله عفونت دندان کشیده شده و عفونت دندان عصب کشی شده) کاربرد داشته و می تواند سردرد ناشی از عفونت دندان را کاهش دهد. کافی است از دمنوش و جوشانده این گیاه استفاده کنید تا از تاثیر آویشن برای عفونت دندان شگفت زده شوید. اگر قصد درمان عفونت دندان با مترونیدازول و آموکسی سیلین را ندارید و درمان های گیاهی در خانه را ترجیح می دهید، آویشن گزینه ای بسیار مناسب خواهد بود.

3. درمان عفونت دندان با مترونیدازول و آموکسی سیلین

یکی از راه های غیرگیاهی برای تسکین عفونت های دندان درمان عفونت دندان با مترونیدازول و آموکسی سیلین است. البته درمان عفونت دندان با مترونیدازول و آموکسی سیلین یکی از راه های شناخته شده برای این مشکل است. این قرص ها از انواع قرص های عفونت های دندان هستند که ممکن است در مواردی به صورت ترکیبی و هر 8 ساعت یکبار تجویز شوند.

با توجه به اینکه این دو از انواع قرص چرک خشک کن قوی برای عفونت دندان هستند، باید توجه داشت که درمان عفونت دندان با مترونیدازول و آموکسی سیلین ممکن است عوارضی به دنبال داشته باشد. درصورتی که قصد درمان عفونت دندان با مترونیدازول و آموکسی سیلین را دارید، بهتر است درباره آنها و نکاتی که طی مصرفشان باید بدانید، اطلاعات بیشتری داشته باشید. در ادامه چند قرص چرک خشک کن قوی برای عفونت دندان را معرفی می کنیم.

4. قرص چرک خشک کن قوی برای عفونت دندان

پیش از هر چیز باید بگوییم که استفاده از انواع قرص چرک خشک کن قوی برای عفونت دندان و در نتیجه رفع سردرد ناشی از عفونت دندان بدون تجویز پزشک توصیه نمی شود. علاوه بر درمان عفونت دندان با مترونیدازول و آموکسی سیلین، قرص های کوآموکسی کلاو، اریترومایسین، پنی سیلین، آنتی بیتیک آمپی سیلین، قرص کلیندامایسین، و تیکارسیلین نیز از قرص چرک خشک کن قوی برای عفونت دندان، و مفید برای عفونت دندان کشیده شده و عفونت دندان عصب کشی شده هستند.

5. خواص نشاسته برای عفونت دندان

پس از زردچوبه برای عفونت دندان و آویشن، خواص نشاسته برای عفونت دندان نیز جالب توجه بوده و نمی توان آن را نادیده گرفت. جهت استفاده از خواص نشاسته برای عفونت دندان، 2 قاشق چایخوری نشاسته و 1 قاشق چایخوری شکر را در یک استکان آب ولرم حل کنید. آن را روی عفونت دندان کشیده شده و یا عفونت دندان عصب کشی شده قرار دهید تا سردرد ناشی از عفونت دندان و التهاب آن از بین برود.

در انتها بد نیست بدانید که هدف اصلی در درمان، خارج کردن منبع عفونت است. کشیدن دندان یکی از ساده ترین راه های از بین بردن عفونت دندانی است که معمولا به عنوان آخرین راه در نظر گرفته می شود. در صورت وجود آبسه، تخلیه چرک درون آن ضروری بوده و گاهی برای این کار به عصب کشی نیز نیاز خواهد بود. درصورت عدم درمان، این مشکل می تواند به نواحی دیگر بدن منتقل شده و باعث عفونت های جدی در فک، قلب، ریه و حتی مغز شود. به همین دلیل، این مشکل و اشکال مختلف آن مانند عفونت دندان کشیده شده و عفونت دندان عصب کشی شده باید سریعا توسط دندانپزشک معالجه شود.